Thursday, March 22, 2007

Inel Inel de Aur



A inceput un 2007 care aduce noi productii cinematografice romanesti. Ticalosii, filmul lui Serban Marinescu, a acaparat media si parca auzi un ton grav ca al celui ce prezinta 20th Century Fox - la noi probabil ar fi Cotimanis- cum descrie afectat coruptia la nivel inalt din Romania. Marketing la greu, propriul site si o lista de actori cunoscuti...poate chiar prea cunoscuti ca sa fie atatia pe m2. Buun... am fost la cinema chiar pe data lansarii lui si nu am asteptat sa il iau de pe net. Nu stiu cat a fost asta o idee stralucita intrucat am cam inghetat in sala de la Glendale Studio. Initial credeam ca o sa merite cautarea mea disperata (printr-un trafic ucigator al merishorului nostru) a cinematografului a carui adresa nu o stiam exact. Dar cum ziceam...initial...


O data intrata am observat multimea de spectatori formata din 2 cupluri asezate mai prin spatele unei sali destul de mici dar eh...mi-e sa nu par ca doar Multiplex-ul imi satisface confortul unui cinema la standarde inalte :D. Am fost multumita de faptul ca filmul chiar a inceput la ora 6 exact ca in program, dar la afluenta de clienti banuiesc ca nu aveau pe cine astepta. Cu unele mici probleme la sonorizare care au fost reparate pe parcurs am urmarit filmul incercand sa intru in starea care sa ma faca sa inteleg referintele la scena politica actuala. Si culmea ..nu a fost prea greu...chiar mult prea evidente unele conexiuni spre exemplu: Visan il joaca pe Dandu Patricianu...hmm who could that be ???!!! I-am vazut pe Stefan Iordache si pe fostul senator al melcilor jucand un scenariu care se voia a pastra ambiguitatea specifica secretelor politice. Cum de obicei te astepti atunci cand vezi un actor cunoscut sa il consideri cel principal in jurul caruia se invarte totul, aici ramai un pic confuzat/a cand observi la fiecare miscare de cadru un actor al carui nume chiar il stii. Cel mai ciudat a fost cand l-am vazut pe Mitica Popescu in rol de omul care duce tava in restaurantul cu referinta la Golden Blitz.


Mi-am adus aminte de Secret Squirl si ascultam dialogul cica inspirat din cartea lui Dinu Sararu -Ciocoii noi cu Bodyguard care sincer m-a lasat rece (el si cancerul din sala din cauza caruia am inchis fermoarul la geaca) si chiar in ceata ajungand sa ma intreb la ce m-am uitat pana atunci. Sunt multe scene care se vor a fi prea cu subintelesuri si ajung sa isi piarda valoarea. Dar momentul in care mi-am dat seama ca filmul chiar nu are nici un scrupul a fost cand l-am regasit pe vesnicul, neobositul, imposibil de oprit chiar si de CNA- Dan Diaconescu jucand pe cine altcineva daca nu pe el insusi .


Finalul filmului se dorea o fi o metafora a ingroparii evenimentelor din '89 dar nu cred ca a iesit decat o proasta relatare a lui Diaconescu ca reporter de la fata locului (cimitirul Glina) a unei pomeni organizate de Didi Sfiosu(Iordache) care isi atarna plin de intelepciune si resemnare o bentita pe care a purtat-o tot timpul filmului, la fel, fara un scop bine precizat.


Trebuie totusi sa remarc o parte buna a filmului:coloana sonora. Am putut sa-l aud pe Marius Mihalache la tambal (as i said yesterday- my soft spot ) si pe Nelu Ploiesteanu cu taraful lui. Impresiile mele despre film au fost oarecum recompensate de melodia Inel Inel de Aur, una din preferatele mele (e adevarat in varianta lui Faramita Lambru) din cadrul acestui gen.


Daca tineti neaparat sa vedeti filmul asigurati-va macar ca atmosfera din cinema e una placuta si poate n-ar fi rau sa mergeti cu perechea ca sa reusiti sa treceti mai bine peste momentele in care simtiti ca nu intelegeti nimic din ce s-a derulat pe marele ecran.


The end ! Gingerdae is out @!!!

3 comments:

Adinaaa said...

Deci ai putea sa scrii pagina de film de la B24fun. Am citit rubrica de saptamana asta, iar Andrei Gorzo punctase in mare cam aceleasi idei ca si tine in legatura cu filmul Ticalosii :P

Gingerdae said...

:d well...sincer nu am citit rubrica lui Gorzo dar sunt convinsa ca el nu a apreciat Inel Inel de Aur la adevarata lui valoare :)))

Adinaaa said...

Asta nu a mentionat. :)))) Ai dreptate.