Wednesday, March 28, 2007

Blues pentru tata


Am fost la Tnb la spectacolul mult asteptat doar ca sa vad ca nu il prezenta Catalin Stefanescu cum scria pe afisul initial. El se ocupa de gala premiilor Gopo si ulterior iesind din sala am observat si printuri fara numele lui pe ele...eh...another time...Spectacolul ar fi trebuit sa fie despre Blues dedicat Father Figure-ului pentru ca nu exista nici o sarbatoare pentru el si poate dintr-o continuare a campaniei Bergenbier s-a luat decizia k titlul sa-l cinsteasca pe 'tata'.



Am ajuns in sala si am observat destul de multi oameni in varsta care pun pariu ca se asteptau sa asculte ceva genu Billie Holiday, Ella Fitzgerald etc. Spre surprinderea lor, spectacolul s-a transformat din blues in rock. A inceput initial Mihai Godoroja and The Blue Spirits care a incercat sa incalzeasca o sala mult prea mare pentru blues a teatrului national. Din cauza publicului din loja majoritar sexagenar nu se putea face nici un fel de sing along sau mai stiu eu ce "ridicati manutele sus". De remarcat aici tanarul chitarist extraordinar Florin Giuglea care a 'rupt' . Marciano la muzicuta a fost antrenant dar cam atat.



Dupa acestia au venit Timpuri noi. Aici s-a produs socul pentru batraneii din sala. Pareau un pic incomodati la versurile 'Tanta, tanta mi-ai trezit speranta' dar au fost si cazuri (ca femeia de langa mine) care dadea din cap fericita si fredona. Artanu a fost cool dar s-a cam enervat ca sonorizarea nu era cea asteptata si mai dadea cu microfonul de pamant cand nu iesea ceva cum trebuie. Una peste alta au avut un show destul de tare.



Next...Florian Pittis... toata lumea ropote de aplauze...cardiacii incepeau sa simta pulsuri regulate ale inimii...Pe mine personal m-a dezamagit. A recitat 2 poezii si a cantat 3 cantece, si-a luat palaria de cowboy si a iesit de pe scena...I mean...what was that???



Momentul care m-a facut pe mine sa rad la un mare nivel a fost marele balerin Mihai Babuska (incerc sa fac ceva sa evit cacofonia) care a dansat cu Corina Dumitrescu ceva ce s-a vrut metafora iubirii initial neimpartasite si terminate pasional. Blah Blah...si ca sa intelegeti de ce nu am apreciat efortul artistic trebuie sa-l vedeti pe el intr-un alt spectacol cei drept dar poza cred ca e destul de edificatoare.


Urmatoarea interventie a fost un pic surprinzatoare dar de efect: Godoroja voce, si chitaristii de la Timpuri noi. Au ajuns sa cante Cocaine si Got my mojo workin' iar Dan Iliescu a fost suuper cu un solo de chitara a la Clapton pe Cocaine (bine...nu la nivelul lui Eric dar oricum:D ).



Deja studentimea din sala incepuse sa urle "sa vina tata Cristi" cand apare Irisul pe scena and they kicked ass! :D Au cantat 5 cantece de la Led Zeppelin si 2 de la ei terminand normal pe Floare de iris. Uitasem cat de mult imi place You shook me de la Zeppelin si am cantat-o cu placere. Au mentionat si faptul ca anul asta se fac 30 de ani de Iris si vor avea spectacol...I'm definetely there.


Cam asta a fost spectacolul...ma asteptam cred ca la mai mult... oricum cred ca blues-ul trebuie ascultat in locuri ca Big Mamou sau ceva intim si nu o sala mare dar macar pentru felul in care au cantat Timpuri noi si Iris si tot a meritat ...Guess Blues is the old rock...Uff si Catalin sa stii ca eu tot te astept..........