Friday, April 13, 2007

Fecioreasca fetelor de la Crihalma




Vacanta de Paste! Oh gooody!!!! Unul din avantajele de a fi studenta la ASE este ca spre deosebire de alte facultati care stau doar a doua zi Paste acasa, noi avem o saptamana!! A whole week! Normal ca am venit acasa in urbea impresionanta a Calarasiului unde imi doream sa pot sa imi gasesc lucruri de facut pentru a evita plictisul. Am avut noroc pentru ca venirea mea a coincis cu aparitia instructorului de dans popular de la Bucuresti - Domnul Marin Barbu- la fostul meu ansamblu. Am ajuns in ultima zi de instructie ca sa prind si eu ceva din dansurile ardelenesti predate: Fecioreasca fetelelor de la Crihalma, Hategana,Jiana si o invartita.




Este uimitor cat de mult poate sa faca dansul pentru moral si fizic totodata. Pasii de dans romanesti sunt extrem de solicitanti dar si superbi odata ce iti ies. Cu atat mai intens este sentimentul de a dansa intr-un ansamblu de tineri de liceu care iubesc ceea ce fac si vin de placere la repetitii. Ideea ca vei ajunge la festivaluri in afara si vei arata si altora munca ta cu zambetul pe buze si cu tinuta impecabila te face sa transpiri si sa dai tot ce poti la repetitii.




Inevitabil, traind in aceeasi comunitate si stand ore intregi impreuna cu colegii se nasc mari iubiri dar si certuri urate cu teme diverse de genu: de ce intra ea in spectacol si nu eu, el habar n-are sa danseze si sta in prima linie etc. Dar toate se duc atunci cand ai spectacol si vrei ca totul sa dea cat mai bine pentru cei din public. Atunci roata de la moldova iese bine si toata lumea trage ca sa ajungem la timp la locurile noastre;se spun glume discret pe scena cat sa auzim doar noi si se face atmosfera din ce in ce mai frumoasa in asa fel incat sa te bucuri de moment si sa fii fericit cand auzi aplauzele de final.




Imi pare rau ca nu mai pot ajunge saptamanal acasa si sa vin la Ansamblul Baraganul. Cel mai greu lucru pentru mine a fost cand a trebuit sa-mi predau costumul si pantofii, dar din an in Paste mai prind o repetitie si ma urc pe scena sa cant si eu 'foaie verde solz de peste/asta-i jocul trei pazeste/ si se joaca usurel/ fete si baieti la fel'.






3 comments:

Adinaaa said...

Probabil ar trebui sa fi fost acolo pentru a intelege sentimentul. :D

Gingerdae said...

Pentru mine a fost o experienta extraordinara apartenenta la un ansamblu folcloric, pentru ca am reusit sa descopar spiritul acela de TEAM WORK...uff..ce dor imi e :D

Adinaaa said...

Da' ce-i aici, hotel? Vreau chestii noi. :)