Tuesday, August 14, 2007

Take the time to recollect yourself....

................................................................. <- reactia mea dupa primele triluri ale Mariei Raducanu. Absolutely breathtaking!!!Dupa cateva holbari prin intersectia Calea Calarasi colt cu Mantuleasa, nr. 55 , loc pe langa care trecusem de nush cate ori cand mergeam la Mystic Tree dar logic ca nu-l observasem) am descoperit clubul ' La Scena'. Chelnerul mi-a zis ca lumea a facut rezervari si in caz ca nu se prezinta pana in 9:30 noi vom primi masa. Bun...si asa ne-a condus catre Salonul Rosu cu pernute fluffy pe care stai relaxat sipping your lemonade :) .


Spre norocul nostru am gasit loc in camera unde urma sa se tina concertul. Atmosfera nu parea mai deloc roz. La o scurta analiza a celor din jur se putea observa cu ochiul liber, impaienjenit de fum ce-i drept, toata clasa cea snoaba a vestitului popor. In fata mea se gaseau 5 exemplare de femele trecute de 30 ani vizibil ofuscate de lipsa inelului de pe mana stanga, care fumau Slims si-si aruncau priviri ce se doreau a fi pline de subintelesuri de genul ' noi suntem intelectuale si intelegem jazz-ul'. Continuand spre stanga mea, observ familia, parintii, bunicii unchii sau ce-or mai fi fost ai ilustrului copil minune Toma (parca) care aparea pe vremuri la ' Copiii spun lucruri traznite'. Nu l-as fi bagat in seama pe baiat, care cred ca are ceva 12-13 ani acum , daca inteligentele din fata mea n-ar fi facut o scena la modul : '(zambet de tuta) Salut! vorbeam cu prietenele mele ca semeni cu...esti chiar tu? WOW hihihihihi stiam eu '.


...riiiight..... undeva prin dreapta era un cuplu sigur pe la primele intalniri caci aveau momente de liniste penibila, deschideri de gura ce nu izbuteau sa produca sunete si se multumeau sa respire si sa ofteze sau ea vorbea si el se uita atent la ea, in caz ca i s-ar fi pus vreo intrebare sa fie pregatit sa produca un raspuns prompt. Dar oamenii care mi-au atras privirea cu adevarat erau un cuplu cu copil. El semana izbitor de mult cu Anthony, prietenul gay al lui Charlotte din Sex & the City, iar ea cu Raluca Badulescu if you understand the words that are coming out of my keyboard :) ....


Si logic, ca Anthony a.k.a. Sorin Terinte era tipul care urma s-o acompanieze pe Maria la orga. Caci da...a fost doar un pian si un microfon dar care au facut minuni in toata sala. Faptul ca a intarziat 30 minute nu a mai contat la auzul primelor sunete din glasciorul ei cristalin. A cantat repertoriu international in engleza, franceza, spaniola, portugheza sau ce dialect o vorbi Cezaria Evora. Toate intr-un accent impecabil. Cred ca este cea mai buna voce de jazz de la noi pe care am auzit-o eu live. Mi se pare mai tare decat Anca Parghel care in ciuda renumelui si a faptului ca a stat in State tot vorbeste engleza cu accent romano-rus. Tipa m-a rascolit cu totul. Nu am mai avut sentimentul asta de la Luiza Zan. A cantat in general melodii lente, de suferinta pe care (cum zice tata) iti vine sa-ti bati copiii cu motul de la basca. Chiar si gheisele din fata mea au amutit. Nimeni nu mai scotea un sunet. Ea se 'juca' muzical cu Terinte, il facea s-o urmareasca...... Totul era ca in casa tigancilor lui Eliade...out of this world...singura legatura cu realitatea erau, ca si acolo, tramvaiele (14,16) care circulau pe Calea Calarasilor, alaturi de masinile care spalau soseaua, ele auzindu-se pe fundal.


Si nu, nu aveam excese de estrogen, sau cel putin nu eram doar eu asa impresionata. Am ascultat cea mai emotionanta interpretare de La vie en rose de la Edith Piaf incoace si cand am auzit Summertime deja incepusem sa respir greu. Dar bomboana de pe tort a fost melodia de final: In gradina lui Ion -varianta jazz. Tatal Mariei s-a ocupat de culegerea folclorului pe care ea si l-a insusit adaptandu-l stilului ei. Terinte a scos din orga aia si sunete de tambal si ce-or mai fi fost ca deja nu mai stiam de mine. Din cauza fumului din incapere, pe melodia asta, ochii mei nu s-au mai putut stapani (that's my story and i'm sticking to it ;) )

Pe scurt Maria Raducanu, o femeie careia nu i-as fi dat mai mult de 27 de ani (am aflat ca are 40 si are o fetita de 13 ani) m-a dus pentru o ora si ceva pe alta lume.

1 comment:

Anonymous said...

am o teribila curiozitate: de ce ti-au atras atentia cuplul cu copil? Terinte si nevasta-sa presupun...ca din moment ce aveau si copilul sigur nu putea fi vreo amanta :)